Jak zwiększyć rentowność i konkurencyjność myjni bezdotykowej? - Green Steam

Bądź na bieżąco z poradami

Jak zwiększyć rentowność i konkurencyjność myjni bezdotykowej?

Jak zwiększyć rentowność i konkurencyjność myjni bezdotykowej?

14 wrz 2018


Rynek myjni samoobsługowych w Polsce z roku na rok dynamicznie rośnie, wskutek czego za jakiś czas będziemy mogli zaobserwować pewne jego nasycenie. Jednak nadal ten rodzaj biznesu charakteryzuje się stosunkowo wysoką stopą zwrotu, ze względu na spore grono zwolenników wśród klientów wszystkich rodzajów dostępnych myjni na rynku. Natomiast czas, w jakim ta inwestycja się zwróci i zacznie zarabiać jest zależny od wielu czynników, takich jak lokalizacja, zastosowana technologia mycia oraz wyposażenie w samoobsługowe urządzenia peryferyjne, które maksymalnie rozszerzą gamę oferowanych usług.  

Wprowadzenie szerokiej oferty wyposażenia dodatkowego, czyli praktycznych oraz wydajnych urządzeń pozwala na szybszy zwrot całej inwestycji, gdyż zwiększa atrakcyjność danej myjni w regionie, a co za tym idzie wpływa na jej konkurencyjność na rynku myjni samoobsługowych. Jeszcze jakiś czas temu na myjniach bezdotykowych oprócz umycia z zewnątrz samochodu mogliśmy jedynie odkurzyć jego wnętrze. Jednak dzisiaj, kiedy konkurencja w tym segmencie rynku z każdym miesiącem wzrasta, inwestorzy stawiają na świadczenie kompleksowych usług za pomocą praktycznych samoobsługowych urządzeń, które przyciągną rzeszę nowych i stałych klientów.

Oprócz standardowego odkurzenia wnętrza pojazdu, każdy klient myjni bezdotykowej chce własnoręcznie od czasu do czasu wyprać zabrudzoną tapicerkę, dywaniki samochodowe, bagażnik, podsufitkę, fotelik dziecięcy oraz dywan. Są to usługi, których wszyscy kierowcy potrzebują, a wprowadzając je do swojego biznesu właściciele myjni bezdotykowych dają sobie szansę uzyskać przewagę konkurencyjną. Dlatego na szeroką ofertę wyposażenia dodatkowego na każdej myjni bezdotykowej powinny składać się między innymi standardowy odkurzacz, samoobsługowy odkurzacz parowy do prania tapicerki, kompresor lub jedno urządzenie, które zawiera w sobie wszystkie wymienione funkcje, czyli Self-Service Max - wielofunkcyjny samoobsługowy odkurzacz do standardowego odkurzania, prania parowego oraz pompowania kół. W przypadku takiej stacji czyszczącej wystarczy zamontowanie trzepaka obok aby umożliwić klientom wyprania dywanów. Dzięki maksymalnemu rozszerzeniu zakresu usług na danej myjni każdy klient wykonana więcej czynności związanych z utrzymaniem swojego samochodu w czystości, a co za tym idzie rzadziej odwiedzi konkurencję .

Kolejnym czynnikiem, który wpływa na zwiększenie atrakcyjności każdej nowoczesnej myjni bezdotykowej jest umożliwienie płatności zbliżeniowych kartą płatniczą (płatności PayPass). Każdy kierowca, który chce skorzystać ze wszystkich usług jakie oferuje myjnia, powinien mieć możliwość wyboru formy płatności od gotówki, po systemy płatności lojalnościowych (płaskie karty, klucze) oraz płatności zbliżeniowe kartą płatniczą. Te ostatnie są co raz bardziej popularne ze względu na szybki i prosty sposób płatności. Terminale do płatności kartami PayPass mogą być nie tylko umieszczone na stanowiskach myjni, ale także na wielofunkcyjnych urządzeniach, czyli wcześniej wspomnianych samoobsługowych odkurzaczach parowych Self-Service, co daje właścicielom myjni bezdotykowych kompletne rozwiązanie.

Na zwiększenie przychodów myjni bezdotykowej w dużych i średnich miastach ma również wpływ to w jaki sposób dana myjnia współpracuje z flotami. W tym przypadku inwestycja w system lojalnościowy za pomocą kart lojalnościowych czy kluczy, daje możliwość zarabiania na myciu zewnętrznym oraz kompleksowym zadbaniu o wnętrze pojazdów flotowych. Inwestycja w każdy z powyższych elementów zdecydowanie podnosi atrakcyjność każdej myjni samoobsługowej, a co za tym idzie zwiększa zarobki jej właściciela.

 

Powrót